חיפוש

קיץ ללא עקיצות - 5 שיטות טבעיות שירחיקו מכם את היתושים

(שנה גודל)

1. אכילת שום טרי

אכילת שום טרי מרחיקה יתושים

השום ידוע בסגולותיו הרפואיות להפחתת לחץ דם, כולסטרול רע (LDL), הורדת הסתברות למחלות לב, טיפול במחלות נשימה ושיעול, ובכלל, כאנטיביוטיקה של הטבע. אכלו מעט שום טרי כדי להרחיק מכם את היתושים, החברים, האישה והילדים.

2. שהייה מול מאוורר

הרוח שהמאוורר מייצר מבלבלת את היתושים ובכך מסייעת במניעת עקיצות

היתושים מסוגלים לעוף במהירות של עד כשלושה קילומטרים לשעה בלבד. לכן הרוח החזקה המופקת מהמאוורר מקשה עליהם לנוע בחופשיות ומרחיקה אותם. מעבר לכך, היתושים נמשכים לריחות מסוימים וכך הם בעצם מחליטים את מי לעקוץ. שהייה מול מאוורר תגרום לכך שהריחות בחלל יתפזרו וכתוצאה מכך היתושים יתקשו מאוד לאתר את הקורבן הבא.

3. שמן אתרי עץ התה

קיץ ללא עקיצות - 5 שיטות טבעיות שירחיקו מכם את היתושים

לשמן עץ התה מיוחסות סגולות רפואיות רבות. הוא בעל תכונות אנטי מיקרוביאליות ואנטי דלקתיות והוא נמצא יעיל במיוחד לחיטוי העור, חיזוק המערכת החיסונית, טיפול בפטריות, הרחקת פרעושים, חרקים וכמובן גם יתושים, ובנוסף לכך, במידה וכבר נעקצתם, גם בטיפול בעקיצות. השימוש בשמן עץ התה ישירות על העור נחשב בטוח אך בשל פעולתו העוצמתית, הוא פחות מומלץ לשימוש בלתי מדולל ע"י תינוקות, נשים בהריון או נשים מניקות ללא קבלת ייעוץ מקצועי פרטני. להרחקת יתושים- דללו מספר טיפות של שמן עץ התה עם שמן בסיס (לדוגמה שמן שקדים, שמן קוקוס, שמן ארגן, שמן זרעי ענבים, שמן שומשום, או אפילו שמן זית), ומרחו על הגוף. היחס המומלץ לדילול שמנים אתריים משתנה בהתאם לסוג השמן ולאופי הטיפול, אך יחס הדילול המקובל הוא לערך טיפה אחת של שמן אתרי על כל כף שמן בסיס. זכרו, ככל שהשטח המטופל גדול יותר, כך תוכלו לדלל יותר את השמן. מאחר ושמן עץ התה הוא אחד מהשמנים האתריים הבודדים אשר מותרים ובטוחים לשימוש ישיר על העור, לטיפול בעקיצה- אפשר למרוח ישירות על מקום העקיצה ללא דילול. שימו לב – יש להימנע ממגע עם העיניים.

4. שמן אתרי לבנדר

שמן לבנדר מטפל בעקיצות ודוחה יתושים

שמן אתרי לבנדר הוא שמן אשר נחשב לבעל סגולות רפואיות רבות לטיפול במערכת הנשימה, לחץ דם, חיזוק הלב, חיזוק המערכת החיסונית, חיזוק השיער, הרגעת הגוף והנפש, טיפול בדלקות אוזניים, טיפול בכוויות, חתכים, צלקות, אקנה, מחלות עור כגון פסוריאזיס, ובין היתר גם יעיל לטיפול בעקיצות יתושים. שמן הלבנדר נמצא יעיל במיוחד לדחיית יתושים והרחקתם מאחר והיתושים פשוט לא יכולים לסבול את הריח שלו. בדומה לשמן עץ התה, גם שמן לבנדר הינו בטוח ומותר לשימוש ישיר על העור, והוא אף עדין יותר משמן עץ התה. לכן, תוכלו למרוח אותו ישירות על העור במקרה של עקיצה, או למהול בשמן בסיס ולמרוח על הגוף על מנת לדחות יתושים ולהימנע מעקיצות. שימו לב – יש להימנע ממגע עם העיניים.

5. הכנת תרסיס מנטה

צמח נענע חריפה דוחה יתושים באופן טבעי ומפזר ריח נעים ורענן

צמח הנענע החריפה מוכר לנו לרוב בשימוש בחליטה להקלה על בחילות, גזים, צרבות, כאבי ראש ומיגרנות, שפעת, שיעול ובעיות רבות במערכת העיכול. אך מה שלא הרבה יודעים, הוא שנענע חריפה יכולה להוות פתרון מדהים לדחיית יתושים באופן טבעי, ועל הדרך, גם לתת לכם ניחוח מנטה נעים ורענן. ערבבו מספר טיפות שמן אתרי מנטה עם כוס מים בתוך בקבוק תרסיס, נערו היטב ורססו על העור. כדי לכסות גם את אזור הפנים, מומלץ לרסס מעט חומר על כף היד ולמרוח על הפנים בזהירות תוך הימנעות ממגע החומר עם העיניים.