חיפוש

עקיצה ב60 שניות: 5 שיטות טבעיות שיסייעו לכם להיפטר מיתושים בגינה או בחצר הבית:

(שנה גודל)

מעבר לעובדה שעקיצת יתוש זו חוויה לא נעימה בכלל, היא גם עלולה להיות מסוכנת מאוד. הסיבה לכך, היא שהיתושים מסוגלים להפיץ מחלות יותר מכל חרק או חיה אחרת בעולם. ברשותכם, נחסוך מכם את רשימת המחלות המפוארת, אך סמכו עלינו, היא עשירה בהחלט. 

ישנם פתרונות רבים לקטילת או דחיית יתושים בוגרים כמו מחבט חשמלי, דוחה יתושים אלקטרוני העובד על תדרים גבוהים של גלי קול על מנת להרחיק אותם, תכשירים למריחה על הגוף אשר במקרים מסוימים עשויים להכיל חומרים רעילים גם לבני אדם, ועוד. אך הפתרון היעיל והבטוח ביותר לטווח הארוך, הוא טיפול בשורש הבעיה, על ידי מניעת רביית היתושים.

אז למה היתושים עוקצים, ומי באמת עוקץ אותנו? היתוש או היתושה? לידיעתכם, היתושים הזכרים חיים רק לתקופה של כשבוע וניזונים בעיקר מצוף צמחי. לעומת זאת, היתושות הנקבות, חיות עד שישה חודשים והן אלו שעוקצות או יותר נכון נושכות ומוצצות מאיתנו את הדם על מנת לתמוך בביצים שלהן.

הקיץ הגיע, ואיתו גם השמש, החופש, ולצערנו גם היתושים, או יותר נכון- היתושות. הנה 5 שיטות טבעיות ופשוטות להרחקת יתושים מהגינה וחצר הבית, והימנעות מעקיצות לא נעימות. 

 

1. היפטרו מכל מקור מים עומדים

מים עומדים מהווים קרקע פוריה להתרבות של יתושים

על מנת להתרבות, היתושים מטילים ביצים במים עומדים. לכן, חיסול כל מקור מים עומדים בסביבתכם הוא קריטי על מנת להיפטר מהם.
כל נקבה מסוגלת להטיל מעל 700 ביצים במהלך חייה הקצרים (עד שישה חודשים). אגב, היא לא צריכה חלל גדול בכדי לעשות את זה. למעשה, נקבת היתוש יכולה להטיל עד 100 ביצים בחלל קטנטן כמו פקק של בקבוק. ליתושים יש ארבעה שלבי חיים: הראשון הוא ביצה, השני הוא זחל, השלישי הוא גולם, והרביעי, הוא כמובן היתוש הבוגר. שלושת השלבים הראשונים תלויים במים. לכן חשוב מאוד להיפטר מכל מקור מים עומדים.
שימו לב- כל מקור מים כזה יכול לייצר אלפי יתושים חדשים.
אז מה יכול להוות מקור מים עומדים אתם שואלים?
בקבוקים, מיכלים, פחיות, שלוליות, מכסי פחי אשפה, בריכות ילדים (כאלה שאין בהן משאבות לסירקולציית המים) דליים, כיסויי גריל, קערות לחיות מחמד, ואפילו השקיית יתר של הדשא שלכם עשויה ליצור עבורם קרקע פוריה לרבייה.
לכן, הקפידו על ניקוז ראוי של כל כלי או מיקום העשוי לאגור מים עומדים, ובמידת הצורך, תוכלו לפזר קפה מכל סוג או שאריות קפה שחור על כל משטח המכיל מים עומדים ושאין ביכולתכם להיפטר ממנו.

 

2. שמרו על סדר וניקיון

הרחקת ייתושים מהגינה

כל עוד ליתושים יהיה היכן להתחבא, כך גם יהיה להם קל יותר לבצע את זממם. וזה, כנראה לא יגרום להם לעזוב. שמירה על הניקיון ופינוי פסולת באופן סדיר הוא צעד חשוב לקראת טיפול בבעיה. גם דשא גבוה וערימות קומפוסט עשויים להקשות עליכם את המלאכה. לכן, הקפידו לכסח את הדשא לפני שהוא הופך לגבוה מידי, ומקמו את ערימת הקומפוסט רחוק ככל האפשר מפינת הישיבה.

 

3. שתלו צמחים דוחי יתושים

עקיצה ב60 שניות: 5 שיטות טבעיות שיסייעו לכם להיפטר מיתושים בגינה או בחצר הבית:

הרחקת יתושים מאזור המחייה שלכם על ידי צמחים יכולה להיות גם יפה, ובעיקר, להריח נפלא.
לפניכם רשימה של צמחים המשמשים גם כצמחי מרפא-(צריך להפוך את ה"צמחי מרפא" לקישור לכתבה על "חמישה צמחי מרפא המומלצים לשתילה בקיץ"), אשר יסייעו לכם להרחיק יתושים:
* עשב לימון או לימונית ריחנית (למון גראס)
* מליסה לימונית
* ריחן (בזיליקום)
* שום
* נענע
* רוזמרין
* גרניום
* מרווה
* קורנית (טימין)
* קורנית לימונית (טימין לימוני)
* לבנדר

 

4. משכו טורפי יתושים

עקיצה ב60 שניות: 5 שיטות טבעיות שיסייעו לכם להיפטר מיתושים בגינה או בחצר הבית:

אומנם הטורפים כנראה לא יעזרו לכם במידה ובעיית היתושים שלכם חמורה, אך אם רק מספר קטן של יתושים מטריד אתכם מפעם לפעם, זה עשוי להיות פתרון לא רע.
מלבד עטלפים, שאותם פחות נמליץ לכם לנסות למשוך אל הגינה שלכם, ישנן ציפורים רבות אשר טורפות יתושים כגון: מרטינים סגולים, סנוניות, אווזים, ברווזים, ציפורי שיר נודדות, ועוד. כדי למשוך את הציפורים האלה אליכם לחצר, תוכלו להתקין בית ציפורים על מנת לספק להן מקום בו יוכלו לקנן, ומתקן האכלה כדי לספק להם מזון נוסף. חוץ מהציפורים הללו, ישנן חיות נוספות אשר אוכלות את זחלי היתושים. ביניהן: דגים מסוגים שונים כמו דגי זהב, דג בס, שפמנון, דג גופי, ובמיוחד, דג גמבוזיה מצויה – המכונה גם "דג יתוש", אשר שימש בעבר כנשק ביולוגי להשמדת זחלי יתושים מעבירי קדחת, צבים מסוג "צב אדום אוזן" אשר ניזון מזחלי יתושים, ראשנים, צפרדעים ועוד.

 

5. הניחו מלכודות יתושים

מלכודות יתושים מסייעות בהפחתת עקיצות

ישנם סוגים רבים של מלכודות יתושים. חלקן מחשמלות אותם באמצעות רשת חשמלית, אחרות לוכדות אותם על משטח דביק, ויש גם כאלה מתוחכמות יותר  אשר מושכות את היתושים על ידי אור אולטרא סגול באורך גל "NM365", חום הנפלט מהמנוע והנורות, ו-CO2 ולחות הנפלטים כתוצאה מתהליך פוטו קטליזה, וכך, על ידי שימוש במאוורר רב עוצמה, שואבות את היתושים ושאר החרקים המעופפים בסביבת המכשיר אל תוך מיכל האיסוף.